Monsters & body parts – pomysły na lekcję z potworkami w roli głównej.
Hej po dłuuuuugiej przerwie!
Jako, że w domu mam 3,5-latkę chętną do nauki dosłownie wszystkiego po angielsku, powstanie cała seria wpisów i pomocy dla mniejszych uczniów. Dzisiaj na tapetę biorę temat ogólnie lubiany przez dzieci, czyli monsters (części ciała). Ja osobiście też bardzo lubię ten temat. Części ciała i potworki to obowiązkowy zestaw na lekcjach dla najmłodszych. Na zajęciach z tej tematyki jest zawsze śmiesznie i kreatywnie, a słownictwo jakoś samo wchodzi do głowy.
Flashcards
Przygotowałam dla Was 29 kart z potworkami – po 2 na jednej kartce A4. Jeśli będziecie chcieli jest też potworkowe tło na plecy kart. Dodatkowo znajdziecie 26 kart wyrazowych oraz 4 karty z początkami zdań pomocnych w tworzeniu zdań opisujących potworki.
Describe the monster
Na początek oczywista oczywistość. Pokazujemy uczniom jednego potworka i prosimy, żeby go opisali. Możemy powiesić karty wyrazowe na tablicy lub rozłożyć je na dywanie (tak, wiem jest koronawirus, ale kiedyś się skończy i będziemy mogli ponownie normalnie prowadzić zajęcia). Pomagamy uczniom w tworzeniu poprawnych zdań i zwracamy uwagę na poprawne tworzenie liczby mnogiej rzeczowników.
Name it!
Hitem na moich zajęciach jest wymyślanie imion dla monsterów 😉 I tak obowiązkowo mamy Zdzisia, Stefana oraz Zygfryda. Oczywiście możemy też wymyślać imiona po angielsku np. Fizzy, Blob, Trixy, Kiki, Dolly etc. Im śmieszniej, tym lepiej. Imiona można zapisać na osobnych karteczkach. Pora na zabawę z imionami. Uczeń wybiera dowolnego potworka i opisuje jego wygląd, a reszta klasy zgaduje imię opisywanego potwora. Gramy dla rozrywki, by utrwalić słownictwo lub na punkty, jeśli jest to lekcja powtórkowa i chcemy sprawdzić znajomość nazw części ciała.
Draw your own monster
Inspiracji do narysowania swojego potworka mamy co niemiara. Prosimy uczniów o narysowanie swojego potworka w zeszycie lub na osobnej kartce i opisanie go ustnie lub pisemnie (zależnie od wieku i umiejętności). Możemy zrobić wystawę i wybrać najbardziej zwariowane potworki.
Guess the name
Jeśli potworki z kart obrazkowych otrzymały już imiona, możemy je wykorzystać w kolejnej zabawie. Wybieramy jednego potworka i zakrywamy go innym tak by było widać tylko tło. Przesuwając powoli kartę z tłem w dół, pokazujemy uczniom obrazek. Uczeń, który jako pierwszy powie poprawne imię potworka, zdobywa punkt dla siebie lub swojej drużyny (zależnie od wielkości klasy lub grupy). Wygrywa osoba lub grupa z większą liczbą punktów. Proponuję też wybierać parę imion (np. 5) i ułożyć je w widocznym miejscu lub przyczepić na tablicy, żeby była mała ściąga (29 imion do wybory będzie zbyt trudne na tym etapie).
Roll the monster
Znana i lubiana gra, w której potrzeba będzie kostka do gry. Jeśli nie macie tradycyjnej kostki, to możecie skorzystać z wirtualnej kostki – skorzystajcie z tej którą najbardziej lubcie. Z przygotowanych przeze mnie kart, wybieracie tylko te z nazwami części ciała. Rysować potwora możemy wspólnie na tablicy lub każde dziecko indywidualnie. Wybieramy jedną kartę wyrazową z częścią ciała i rzucamy kostką. Rysujemy potwora zgodnie z wylosowaną liczbą. Powstaną zakręcone rysunki 🙂
Mam nadzieję, że skorzystacie z pomysłów i kart, które dla Was przygotowałam. Będę niezmiernie wdzięczna za każdy lajk pod postem na FB, serduszko pod zdjęciem na IG, udostępnienie lub oznaczenie mnie na zdjęciach. Jeśli macie ochotę prześlijcie mi zdjęcia w wiadomości prywatnej – będzie mi bardzo miło widzieć moje materiały w akcji <3 Wszystkie karty pobierzecie TUTAJ
A tymczasem 3majcie się w cieple i zdrowiu!
Kolejny wpis już wkrótce 🙂