skip to Main Content

Karty Speaking Helper od Langero

Jakiś czas temu zobaczyłam karty Langero na FB i ciekawa byłam, jak się sprawdzą na zajęciach. Teraz miałam okazję je przetestować i chciałabym się z Wami podzielić moją opinią. Na końcu wpisu czeka na Was konkurs, więc zapraszam do lektury!

Co to są za karty?

Karty Langero to obecnie 4 różne zestawy dużych, suchościeralnych kart z pytaniami do uzupełnienia. Każdy zestaw zawiera 50 kart z 50 różnymi pytaniami, które zapakowane są w etui na zatrzask.

Szkoda, że nie ma pisaka suchościeralnego w zestawie. Ale obecnie większość sal posiada tablice suchościeralne, więc myślę, że nie jest to duży problem. 

Do każdego zestawu dołączona jest instrukcja z opisem, jakie zagadnienia są zawarte w pytaniach, legenda kolorów oraz propozycje ich wykorzystania na zajęciach.

Każda karta zawiera jedno pytanie w języku angielskim z pustymi polami do uzupełnienia przez ucznia. Zadaniem uczniów jest odgadnięcie jakiego słowa/słów brakuje i uzupełnienie go poprawną formą. 

Na kartach znajdziecie kolorowe podkreślenia. Są to podpowiedzi, które mają pomóc uczniom w uzupełnieniu pytań. W pytaniach mamy następującą legendę brakujących części zdania:

  • czerwony – rzeczownik,
  • niebieski – czasownik,
  • zielony – zaimek,
  • pomarańczowy – przymiotnik,
  • żółty – określenia czasowe,
  • różowy – określenia ilościowe oraz liczebniki,
  • fioletowy – okoliczniki miejsca.

Poniżej znajdziecie informacje o każdym zestawie.

Grammar I – Speaking Helper

Karty na poziomie A1-B1. Szczególnie zalecane w klasach I – IV.

Zestaw nr I zawiera 50 kolorowych kart z 50 różnymi, podstawowymi pytaniami uwzględniającymi wyrażenia:

  • to be,
  • have/has got,
  • plus,
  • minus,
  • divided by,
  • multiplied by,
  • favourite,
  • in front of,
  • between,
  • behind,
  • on,
  • under,
  • next to,
  • in.

 Grammar III – Speaking Grammar

Karty na poziomie A1-B1. Szczególnie zalecane w klasach II- IV.

Zestaw nr III zawiera 50 kolorowych kart z 50 różnymi podstawowymi strukturami pytań uwzględniającymi wyrażenia:

  • The Present Simple Tense,
  • there is/there are

 Grammar IV – Speaking helper

Karty na poziomie A1-B1. Szczególnie zalecane w klasach IV-VI.

Zestaw nr IV zawiera 50 kolorowych kart z 50 różnymi podstawowymi strukturami pytań uwzględniającymi wyrażenia:

  • the Present Continuous Tense,
  • the Past Simple Tense,
  • the Future Simple Tense,
  • there was/were

 English Prepositions 1 – Speaking helper

Karty na poziomie A1-B2.  Szczególnie zalecane w klasach IV – VIII i wyżej.

Zestaw nr I zawiera 50 kolorowych kart z 50 różnymi podstawowymi strukturami pytań uwzględniającymi wyrażenia:

  • afraid of,
  • far from,
  • similar to itp.

10 pomysłów na wykorzystanie kart Langero na zajęciach

Z kart można korzystać zarówno na zajęciach indywidualnych jak i w grupach. Podstawowe zadanie to losowanie karty przez ucznia i uzupełnienie ich treści tak, aby powstało poprawne gramatycznie i logicznie pytanie.

Jednak karty te mają bardzo duży potencjał do wykorzystania na zajęciach. Poniżej znajdziecie 10 pomysłów na wykorzystanie kart podczas lekcji angielskiego.

1. Write as many as you can!

W dużych klasach dzielimy uczniów na małe grupy. Jeśli pracujemy z małą liczbą uczniów to zadanie każdy wykonuje sam. Nauczyciel wybiera z zestawu jedną kartę i pokazuje ją uczniom. Ich zadaniem jest zapisanie na kartce lub w zeszycie jak największej liczby pytań w określonym czasie (dopasowujemy go do poziomu naszej grupy i liczby uczniów). Proponuję na początek 3 min. Przyznajemy po 1 punkcie za każde poprawnie ułożone pytanie. Wygrywa osoba lub grupa z największą liczbą punktów. Liczba pytań zależy od czasu jaki przeznaczymy na to zadanie oraz liczebności grypy, ponieważ nauczyciel musi sprawdzić wszystkie zapisane pytania.

2. Can you guess?

W tej grze dzielimy uczniów w pary lub dzielimy na dwie drużyny. Uczniowie otrzymują po 10 kart. Zadaniem jest zapisanie do każdej karty po 3 możliwe pytania. Następnie wybierają jedno pytanie, które zaznaczają gwiazdką na kartce. Gdy uczniowie są gotowi, prosimy aby pokazali przeciwnikom pierwszą kartę i odczytali swoje propozycje pytań. Następnie drużyna przeciwna typuje pytanie, które rywale zaznaczyli gwiazdką. Jeśli drużyna dobrze wytypuje pytanie otrzymuje jeden punkt. Kolejny punt przyznajemy za podanie odpowiedzi na pytanie. Wygrywa drużyna, która zdobędzie większą liczbę punktów.

3. Write, ask and answer

Uczniowie pracują w parach. Każda osoba otrzymuje zestaw kart.  Dobrym pomysłem jest rozdanie każdej osobie innych pytań. Pary uzupełniają pytania i zadają je partnerowi. Odpowiedzi mogą zostać zapisane w zeszycie, a następnie nauczyciel może poprosić uczniów o prezentację zebranych odpowiedzi. By uczniowie nie nudzili się podczas słuchania wypowiedzi innych par, prosimy ich od czasu do czasu o powiedzenie, co właśnie zostało powiedziane. Jest to element niespodziewany, który sprawia, że pozostali są zaangażowani w słuchanie.

4. Tic-tock

Dzielimy klasę na dwie drużyny. Każda z nich otrzymuje zestaw pytań do uzupełnienia (najlepiej przygotować różne zestawy lub po jednym całym dla każdej grupy). Ustalamy limit czasowy – zależnie od wieku i zaawansowania uczniów. Na początek proponuję 3 minuty. Zadaniem każdej grupy jest uzupełnienie jak największej liczby pytań w określonym przez nas czasie. Przyznajemy po jednym punkcie za każde prawidłowo uzupełnione pytanie oraz kolejny punkt za poprawną odpowiedź na pytanie grupy przeciwnej.

5. True or false?

Nauczyciel przygotowuje przed lekcją uzupełnione karty. Uczniowie zapisują na kartkach lub w zeszytach odpowiedzi, ale prosimy by niektóre odpowiedzi były nieprawdziwe. Najlepiej określić, ile ma być prawidłowych, a ile błędnych. Proponuję pół na pół. Gdy uczniowie mają gotowe odpowiedzi prosimy, aby przeczytali je koledze/koleżance z ławki. Zadaniem drugiej osoby jest określenie, czy dana odpowiedź to prawda, czy fałsz.

6. Definitions and spelling

W tym zadaniu umieszczamy na tablicy kartę nr 30 (definicje) lub 37 (literowanie) na tablicy lub w innym widocznym dla wszystkich miejscu. Prosimy uczniów by zapisali w zeszycie jak najwięcej pytań o definicję lub przeliterowanie danego słowa z przerabianego materiału/działu w podręczniku. Następnie uczniowie wyznaczają osobę, która ma odpowiedzieć na ułożone przez siebie pytanie lub pytania (w zależności od liczebności klasy oraz czasu jaki chcemy przeznaczyć na to zadanie). Każdy uczeń powinien zadać pytanie oraz odpowiedzieć na minimum jedno zadane przez kogoś z klasy. Jest to świetny sposób na powtórkę słownictwa prze testem lub egzaminem.

7. Reading 

Uczniowie otrzymują tekst wcześniej przygotowany przez nauczyciela. Może to być czytanka z podręcznika lub dowolny tekst dopasowany do poziomu uczniów. Przygotowujemy różne teksty – każda grupa lub para powinna otrzymać inny tekst. Zadanie może być wykonywane w parach lub małych grupach. Uczniowie najpierw czytają otrzymany tekst, a następnie wybierają karty, których użyją do stworzenia pytań do otrzymanego tekstu. Tekst oraz uzupełnione karty z pytaniami zostają na miejscu, a uczniowie zamieniają się miejscami. Uczniowie muszą przeczytać tekst oraz odpowiedzieć na pytania ułożone przez inną grupę.

8. Revision time

To zadanie świetnie sprawdzi się na powtórkę z danego materiału. Uczniowie otrzymują zestaw kart i uzupełniają pytania tak, aby dotyczyły przerabianego materiału. Mogą one dotyczyć omawianych tekstów, słownictwa lub pytań ogólnych związanych z głównym tematem.

9. Fifty questions’ game

Przygotowujemy jeden cały zestaw pytań (jest ich 50). Dzielimy uczniów na dwie drużyny. Każda drużyna otrzymuje 25 losowych pytań do uzupełnienia. Nauczyciel zbiera uzupełnione pytania. Teraz uczniowie wybierają numer od 1 do 50. Będzie to ich pytanie lub ułożone przez przeciwników. Drużyna, która odpowie poprawnie na większą liczbę pytań wygrywa.

10. Find and answer

To zadanie wymaga przygotowania ze strony nauczyciela przed lekcją. Należy przygotować uzupełnione pytania i rozłożyć je w różnych miejscach w klasie – od nas zależy, czy pytania będą widoczne na pierwszy rzut oka, czy pochowamy je w zakamarkach. Uczniowie  podzieleni są na małe zespoły. Każdy z nich otrzymuje kartę z numerami pytań do znalezienia w klasie – każda drużyna ma inne numery pytań. Uczniowie zapisują odpowiedzi do otrzymanych pytań i kiedy są gotowi, oddają kartę odpowiedzi do sprawdzenia nauczycielowi. Wygrywa zespół, który jako pierwszy odpowie prawidłowo na wszystkie pytania. Warto mieć przygotowany wcześniej klucz odpowiedzi, by sprawdzanie odpowiedzi szło sprawnie.

Jak widzicie, kart można używać na wiele sposobów. Jestem pewna, że mając je w ręce wpadnie na niejeden pomysł na ich użycie podczas zajęć.

Czy warto mieć karty Langero?

Zdecydowanie! Zrobiłam nawet sobie listę plusów i minusów.

Plusy:

  • gotowe, uniwersalne pytania – nie musimy wymyślać ich przed zajęciami, możemy iść na żywioł, bo zawsze znajdziemy w zestawie takie, które będą pasować do naszego tematu,
  • podział na gotowe sety gramatyczne (każdy ma inny kolor),
  • wspaniale sprawdzą się w drylowaniu danego zagadnienia gramatycznego,
  • wielkość – są duże i będą dobrze widoczne w klasie,
  • jakość – są porządne! Napewno nie zniszczą się przez długi czas. Wykonane są z grubszego materiału,
  • są zmazywalne – wielki plus! Nie musimy tworzyć nowych na każde zajęcia i są wielokrotnego użytku,
  • etui – każdy zestaw zapakowany jest wraz z instrukcją do etui na zatrzask. W ten sposób karty są dobrze zabezpieczone w jenym miejscu,
  • różnorodność pytań – karty mają naprawdę sporo pytań dotyczących danego zagadnienia gramatycznego.

Minusy, a raczej jeden mały minus:

  • brak pisaka – mała rzecz, a byłoby fajnie gdyby był w zestawie.

Jak widzicie, ja jestem bardzo zadowolona z kart. Dziękuję Langero za możliwość ich przetestowania.

Gdzie kupić karty Langero?

Karty kupicie na stronie http://www.langero.com/ Na hasło”CreativeCards” można otrzymać 10% zniżkę.

Możecie też śledzić profil na FB Langero oraz na Instagramie Langero.publishing. Znajdziecie tam wiele pomysłów na wykorzystanie kart oraz darmowe materiały do pobrania. Na kanale YouTube TUTAJ umieszczone są gotowe nagrania audio do nauki słówek według kodu. Jest to świetne narzędzie dla nauczyciela – prezentacja słownictwa i np. ćwiczenie definiowania, darmowe fiszki do pobrania. 

Konkurs!

Wraz z Langero przygotowaliśmy dla Was konkurs, w którym do wygrania są 3 zestawy Speaking Helper. Aby wziąć udział w konkursie, należy napisać w jaki ciekawy sposób wykorzystalibyście karty Langero na swoich zajęciach. Trzy najciekawsze wybrane przeze mnie odpowiedzi  zostaną nagrodzone po jednym zestawie Speaking Helper. Konkurs trwa dwa tygodnie od 07.02.2020 do 21.02.2020. Regulamin konkursu znajdziecie TUTAJ. Wyniki konkursu pojawią się na fanpejdżu bloga KLIK dnia 24.02.2020.

Mam nadzieję, że licznie weźmiecie udział w konkursie i zaprosicie do niego swoich znajomych. 

A tymczasem trzymajcie się ciepło i wypatrujcie wkrótce kolejnego wpisu.

This Post Has 11 Comments
  1. Wow! Uwielbiam wszystko co suchościeralne ❤️ przedstawiłaś super pomysły na wykorzystanie kart! Ja mam następujący pomysł – karty przyczepiany naszym uczniom do pleców, a ich koledzy i koleżanki uzupełniają pytania, a my monitorujemy poprawność. Następnym etapem ćwiczenia jest chodzenie po sali, uczniowie czytają pytanie na plecach kolegi i odpowiadają na nie. Na podstawie odpowiedzi kolegów i koleżanek uczeń próbuje odgadnąć pytanie przyklejone do pleców! Fajny patent na interakcję, kreatywność oraz odkrzesłowienie uczniów 🙂

  2. Dzielimy uczniów w pary, rozdajemy tylko te pytania na które teoretycznie odpowiedź powinna brzmieć 'Yes’ bądź 'No’. Prosimy uczniów o uzupełnienie kart, a następnie zadanie pytania przeciwnikowi. Kto użyje 'yes’ lub 'no’ dostaje -1 punkt, kto da radę odpowiedzieć bez użycia tych słów dostaje 2 punkty.

  3. Poza świetnymi pomysłami wspomnianymi na blogu, w mojej szkole językowej użyłabym karty w następujący sposób: jako warm-up activity, pierwszy uczeń wylosowałby kartę, a jego zadaniem byłoby wstawienie poprawnych słów w luki, a następnie udzielenie odpowiedzi (jeśli wylosował pytanie) bądź zadanie pytania (jeśli wylosował odpowiedź). Każdy kolejny uczeń miałby za zadanie również ułożyć stosowne pytanie lub odpowiedź ale jest jeden warunek: odpowiedzi nie mogą się od siebie różnić. W trudniejszej wersji, można także zrobić challenge na czas, np. 10-20 sekund. Jeśli uczeń ułoży poprawne pytanie/zdanie w określonym czasie, otrzymuje 2 punkty. Jeśli czas minie lub zrobi błąd, wówczas otrzyma 1 pkt.
    Karty byłyby również ciekawym rozwiązaniem na utrwalenie nowego słownictwa pod koniec zajęć: Uczniowie na karteczkach wypisują po 3-5 nowych słówek, jakie poznali (w zależności od wielkości grupy), a następnie składają je i wrzucają do miseczki lub na środek stołu. Każdy uczeń losuje 1 pytanie oraz 1 kartkę Post-It z wyrazem. Zadaniem uczniów jest ułożyć zdanie w taki sposób aby wpleść w nie nowe słówko. Warunek: wypowiedź musi być w miarę logiczna. 😉

  4. Karty sa gantastycznym pomysłem i do tego sa ścieralne, a wiec wielokrotnego użytku, co w zawodzie nauczyciela jest niezwykle wazne!
    Jak użyłabym kart? Moim pomysłem byłoby wykorzystanie kart w ostatniej części zajec. Kiedy zostałoby niewiele czasu np 5-10 minut, nie ma sensu rozpoczynać nowych rzeczy. Uczniowie losowaliby karty, kazdy z nich miałby Ok 30 sekund na przygotowanie, chetna osoba, ktorej jako pierwszej uda sie prawidłowo uzupełnić luki w karcie wygrywa (aktywność ta, miałaby na celu pobudzenie uczniów, zmotywowanie ich do myślenia nawet na koncu zajec, a takze rywalizacja, którą uwiebiają!) Ponadto doskonałym pomysłem byłoby rozpoczynać zajęcia za pomocą tych kart, na takiej samej zasadzie, tak, aby uczniowie wyćwiczyli pewne stałe kwestie oraz utrwalili słownictwo i czasy.

  5. Powtórki maturalne! Langero będzie idelane, bo pozwoli połączyć powtórkę gramatyki ze speaking. Po prostu uzupełniamy zdania a następnie przerabiamy je na pytania, na które staramy się odpowiedzieć.
    Możemy również rozdać uczniom fotografie i poprosić aby dopasowali do nich swoje pytania tak aby pasowały pod względem tematyki.
    Lub zagrajmy w kółko i krzyżyk. Zasady takie jak zawsze, ale prawo do wpisania w diagram swojego znaczka ma zespół, który prawidłowo uzupełnił zdanie.

  6. Karty można wykorzystać do:
    1. uzupełnienia pytań
    2. odpowiedzi na te pytania
    3. zbudowanie dalszego ciągu wypowiedzi (historyjka)
    np. Why is she sleeping? She is sleeping because she is tired. She is tired because she had a lot of work. She did her homework and then she …

    Uczniowie często mają problem z budowaniem wypowiedzi, często 'dukają’ pojedyncze słowa. W proponowanym ćwiczeniu mogą przećwiczyć konstrukcję gramatyczną, a następnie popracować zbudowaniem większej wypowiedzi. Praca w parach lub małych grupkach. Chętnie wykonałabym to zadanie na swoich zajęciach. Zwłaszcza, że wymaga odrobiny kreatywności ze strony uczniów. Tu (prawie) wszystko zależy od nich.
    Dodatkowo podoba mi się wielorazowość kart oraz że można je wykorzystać jako urozmaicenie zajęć praktycznie z marszu. Każde ćwiczenie, które angażuje ucznia i daje mu pole do samodzielnego działania, jest warte uwagi.

  7. Uczniowie będą pracować na wybranym przez nauczyciela materiale video, w którym pojawia się dialog. Uczniowie oglądają filmik bez głosu. Następnie wspólnie z nauczycielem wymieniają się spostrzeżeniami i pomysłami na to, czego według nich mogła dotyczyć rozmowa. Zachęcamy uczniów do podawania nawet tych najbardziej absurdalnych odpowiedzi. 🙂 Mówimy uczniom, że ich zadaniem będzie podłożenie głosu pod bohaterów widocznych na video i ułożenie dialogu, który według nich toczy się między nimi. Rozdajemy uczniom karty Langero i tłumaczymy, że ich [uczniów] zadaniem jest uzupełnienie i wplecenie do dialogu otrzymanych pytań. Oczywiście tutaj nauczyciel może mniej lub bardziej ingerować w to, jakie karty dostaną uczniowie. Wykorzystanie w tym ćwiczeniu kart jest świetnym rozwiązaniem, ponieważ uczniom czasami brakuje pomysłu, nie wiedzą, od czego zacząć, jak ułożyć pytanie, a dzięki kartom będą mieli już pewną bazę do dalszej pracy, coś, na czym będą mogli się oprzeć. Ćwiczenie można dowolnie zmodyfikować w zależności od liczebności klasy/grupy, warunków, w jakich uczymy oraz wieku uczniów. Sprawdzi się i jako praca w parach (wtedy otrzymamy wiele przykładowych dialogów), i jako praca w większych czy mniejszych grupach. Po upływie określonego czasu czytamy wybrane dialogi, sprawdzamy poprawność językową. Możemy też poprosić uczniów, aby wymienili się między sobą dialogami i posprawdzali wzajemnie swoje prace. Następnie odtwarzamy video z głosem i porównujemy, czy pomysły uczniów były zbliżone do tego, co działo się w filmie, czy były całkiem inne. Uwaga! Nie szkodzi, jeśli były zupełnie inne. Chwalimy uczniów za kreatywne podejście do tematu i zapewniamy ich, że dzięki temu, że sami stworzyli swoje dialogi na podstawie autorskich pomysłów, zapamiętają dane wyrażenie, pytania, słownictwo na dłużej. 🙂

  8. Poza świetnymi pomysłami z bloga, zastosowałabym je po swojemu. Często podczas warm-up czy pod koniec lekcji uczniowie zapisują zdania/wyrazy związane z jakimś tematem. Mają na to limit czasu, a koniec sygnalizuję buzzerem, po sygnale dźwiękowym przekazują kartkę dalej i pozostali muszą coś dopisać itd. Z tymi kartami zrobiłabym podobnie, każdy w zeszycie zapisuje zdanie z otrzymaną kartą, a po sygnale dźwiękowym przekazuje ją dalej. I tu najczęściej jest nagroda za największą liczbę poprawnych zdań.

  9. Karty Langero są na tyle uniwersalne, że można je z powodzeniem zaadoptować do znanych nam gier i zabaw.

    1. Jedną z nich jest „Snakes and Ladders”.Uzupełnione karty kładziemy na kupce pytaniem do dołu. Uczniowie rzucają kostką i przesuwają pionkiem wyrzuconą ilość oczek. Losują kartę z pytaniem. Jeśli podana odpowiedź jest prawidłowa, pionek zostaje na danym polu, a ponadto, jeśli jest to pole z wężem lub drabiną – prawidłowa odpowiedź powoduje, że gracz wchodzi do góry lub unika przeniesienia na dół. Brak odpowiedzi lub odpowiedź nieprawidłowa, to powrót na poprzednie pole.

    2. Kaboom dla olbrzymów. Sądząc ze zdjęć, karty są dość duże, ale i zabawa będzie większa ?. Wystarczy dobrać odpowiedni pojemnik do losowania. Na dole kilku kart (powiedzmy 5 z 50) piszemy lub naklejamy taśmą napis „kaboom”.
    Wersja 1. Uczeń losuje pytanie, które ma za zadanie uzupełnić. Prawidłowa odpowiedź = 1pkt. Wygrywa ten, który na koniec rozgrywki zgromadził najwięcej kart z pytaniami. Następnie do tych pytań uczniowie układają odpowiedzi.

    Wersja 2. Uczeń losuje pytanie, które ma za zadanie uzupełnić. Prawidłowa odpowiedź = 1pkt. Jeśli uczeń siedzący po lewej stronie udzieli na nie poprawnej odpowiedzi-otrzymuje 1pkt., następnie losuje pytanie, za które może otrzymać kolejny punkt, a odpowiedź przechodzi na kolejnego gracza. Zatem gracz może zdobyć:
    0pkt. jeśli nie sformułuje pytania, ani odpowiedzi;
    1pkt. jeśli odpowie na pytanie poprzednika, ale nie sformułuje własnego lub odwrotnie – nie udzieli odpowiedzi na pytanie, ale swoje zada poprawnie;
    2pkt. odpowie na pytanie i sformułuje kolejne.
    Jeśli pytanie zostanie błędnie sformułowane, karta wraca do pojemnika, a kolejka przechodzi na następną osobę.
    Kaboom zabiera punkty, a rozgrywkę wygrywa osoba z ich największą ilością.
    3. Dla użytkowników telefonów – kody QR. Na kartach z pytaniami naklejamy kody z odpowiedziami. Uczniowie odczytują kody i uzupełniają pytania adekwatnie do odpowiedzi. Może się to odbyć w formie rywalizacji zespołowej. W drugim etapie zespoły mogą się wymienić kartami i na podstawie pytań odgadnąć, jakie były odpowiedzi oraz sprawdzić swoje przypuszczenia odczytując kody.

  10. Gra nr 1
    Patataj
    Potrzebne pionki
    Ilość graczy : 2-4
    Rozkładany karty w kwadrat 8×8. Każdy gracz rozpoczyna z dowolnego miejsca i ruchem konika szachowego wybiera swoją kartę, odsłania ją i uzupełnia luki. Jeżeli mu się uda otrzymuje punkt , jeżeli nie to kartę zasłania i możne ją wykorzystać dowolny gracz w dogodnym momencie. Grę wygrywa osoba z największą liczbą punktów.
    gra nr 2
    Tennis
    Gra w parach
    Każdy gracz dostaje po 6 kart .
    Karty ułożone są 3×2 , pomiędzy zestawami uczniowie układają imitacje siatki jak na korcie tenisowym np. piornik
    Osoba która zaczyna wybiera nr karty dla przeciwnika np. 1. Uczeń odsłania kartę i uzupełnia lukę. Za poprawną odpowiedź otrzymuje punkt i odkłada kartę na bok. Jezelinie zna odpowiedzi karta zostaje
    Wygrywa osoba która nie będzie miała kart.
    Gra nr 3
    The game od Trones
    Należy przygotować: małe karteczki z liczbą punktów, napisem Attack oraz picka-boo.
    Karty układamy na jednym stosie. Karteczki z napisami rozkladamy obok .
    Uczeń który zaczyna wybiera kartę i uzupełnia luki. Jeżeli odpowiedź jest poprawna losuje małą karteczkę. Jeżeli wylosuje punkty -otrzymuje je;attack-zabiera 50 pkt wybranemu graczowi, picka-boo traci wszystko. Wygrywa osoba z największą liczbą punktów.
    Gra nr 4
    Przygarnij kropka
    Na dużej tablicy rysujemy kropeczki (jak w bullet journal) . Gramy 1 na 1 lub dzielimy klasę na kilka grup. Grupy losują po kolei kartę , uzupełniają lukę. Jezeliodpowie dobrze łączy na tablicy dwie kropki. Celem gry jest otrzymanie kwadratu. Drużyny mogą sobie przeszkadzać. Każda drużyna ma inny kolor pisaka/kredy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top Skip to content