Valentine’s Day QR code cards, czyli zakodowane Walentynki.
Miałam nic nie robić na Walentynki, ale przyszła wena i oto są karty 😉
Co Wam będę dużo pisać – zestaw składa się z 72 zakodowanych słów związanych z tematem Valentine’s Day, pustym szablonem do zapisania tłumaczeń oraz listą słówek z QR kodów. Karty posiadają zakodowane słowa proste i te trudniejsze – można więc skorzystać z nich od 7 klasy i wyżej. Świetnie sprawdzą się w grupach nastolatków i dorosłych.
Jak wykorzystać karty?
Tłumaczenia. Pierwszy sposób to zeskanowanie karty i tłumaczenie słówek na język polski. Ale żeby nie było nudno, możecie poprosić uczniów o ułożenie zdania z zakodowanym słowem.
Grupowe historyjki. Druga opcja to podzielenie uczniów na grupy. Każda grupa losuje 5 kart. Zadanie polega na ułożeniu krótkiej historyjki ze słowami ukrytymi w QR kodach. Każda grupa odczytuje swoją historyjkę – możemy wspólnie z uczniami wybrać najciekawszą/najśmieszniejszą lub najbardziej zaskakującą historyjkę.
Żywe opowiadanie – każdy uczeń losuje jeden QR kod. Prosimy, aby uczniowie usiedli w kole. Nauczyciel wypowiada zdanie: One upon a time…. Teraz każda osoba kolejno skanuje swój kod i układa z nim zdanie, które tworzy historyjkę. Uczniowie muszą byś skupieni i uważnie słuchać jaki przebieg ma opowiadanie. Powinno być spójne, ale mile widziane są elementy zaskoczenia i zwrotów akcji. Myślę, że kreatywność Waszych uczniów pozytywnie Was zaskoczy.
I bet! Kolejny pomysł to gra, którą możecie wykorzystać „just for fun”. Dzielimy uczniów na dwie grupy. Na stole rozkładamy karty. Nauczyciel losuje jedną kartę i ją skanuje. Następnie zapisuje na tablicy dwa słowa – jedno z karty, a drugie losowe. Pierwsza grupa typuje jakie słowo ukryło się w QR kodzie i mówi „I bet it’s love” – jeśli ma rację zdobywa punkt, jeśli nie to grupa przeciwna zdobywa punkt. Teraz kolej na drużynę przeciwną – powtarzamy całą wcześniej opisaną procedurę. Prosimy by za każdym razem inna osoba z grupy typowała słowo. Emocje gwarantowane! Grupa zawsze ma 50% szansy na zdobycie punktu dla siebie. Gramy tak długo jak tylko chcemy lub ustalamy limit słów – zależnie od czasu jaki nam zostaje na grę.
Write it down. W tej grze potrzebne będą Wam puste karty, które są na końcu pliku. Dzielimy klasę na dwa zespoły. Na stole rozkładamy karty z QR kodami, puste szablony oraz dwa długopisy. Każdy zespół wyznacza kolejno jedną osobę, która podchodzi do nauczyciela. Zadaniem uczniów jest wybranie po jednej karcie z QR kodem. Uczniowie na znak „Go!” skanują karty i zapisują znaczenie słów na pustej karcie. Jeśli odpowiedź jest poprawna to zespół zdobywa punkt. Następnie podchodzi kolejna para i w ten sposób kontynuujemy grę.
Jeśli chcecie dodać grze trochę dynamiki, to proponuję wersję bieganą na czas. W tym wariancie jeśli uczeń prawidłowo przetłumaczy słowo to może wrócić do grupy i kolejny uczeń może biec, by zdobyć punkt dla drużyny. Jeśli słowo jest przetłumaczone błędnie, uczeń musi zeskanować kolejny kod, aż poda prawidłowe tłumaczenie. Dopiero wtedy może wrócić do zespołu i kolejna osoba może zacząć tłumaczyć słowa.
Paczka QR kodów dla Ciebie!
Mam nadzieję, że wykorzystacie karty na swoich zajęciach. Jeśli chcecie otrzymać paczkę gotowych do wydruku walentynkowych QR kodów, to oznaczcie w komentarzu z tym wpisem na na moim fanpejdżu TUTAJ osobę, której mogą przydać się te materiały. W wiadomości prywatnej otrzymacie link do pobrania pliku.
See you,
Sylwia
Świetny pomysł na przełamanie rutyny
Ewa Starzak
Aby otrzymać plik należy oznaczyć kogoś w poście na Facebook’u ?
Karty QR są rewelacyjnym pomysłem na Walentynki. Na pewno nam sie przydadzą! Agnieszka Walczak, co nie?
Anna, aby otrzymać plik należy oznaczyć kogoś w poście na Facebook’u ?
Super! Poproszę 🙂
Marta W.
Marta, aby otrzymać plik należy oznaczyć kogoś w poście na Facebook’u 🙂
Znakomite ?
Super!
Katarzyna ?
Dziękuję za fantastyczną inspirację na walentynkowe zajęcia!
Bardzo podoba mi się zabawa I bet! ? Idę na FB, bo karty przydadzą mi się ?
Piękne i baaardzo pomocne, niemal w każdej grupie wiekowej są hitem ?
Dziękuję! I to prawda – sprawdzają się dla uczniów w każdym wieku 🙂
Koniecznie! Czekam! ?
Super!
Poproszę!!!