skip to Main Content

Niezbędnik nauczyciela – „Bored? Games!”

A gdyby tak kupić jedną książkę i mieć w niej ponad 40 gier? Tak! Jaka to oszczędność na nauczycielskiej półce, która pewnie już pęka w szwach. Zapraszam Was na recenzję najnowszej książki od Preston Publishing „Bored? Games!”

Książka jest formatu A4, a po rozłożeniu A3. Książka jest szyta, co umożliwia rozłożenie książki na płasko – genialne. Papier jest grubszy i za to kolejny plus.

Nie jest to żadna wada, książka się nie rozkleiła ? Jest to specjalny typ – oprawa w broszurę szwajcarską.
„Bored? Games!” przeznaczona jest dla uczniów od poziomu intermediate do advanced (B1-C1).
Spis treści zawiera numer strony, nazwę gry, poziom zaawansowania oznaczony literami 
I-Intermediate/UI-Upper-interemdiate/Adv-Advanced oraz obszar gramatyczny/leksykalny. Ułatwia on szybkie odnalezienie gry na interesujący nas temat lub zagadnienie gramatyczne, na interesującym nas poziomie zaawansowania. Cały spis treści zobaczycie TUTAJ
W sekcji „How to use this book?” znajdziecie garść niezbędnych informacji. 
Z reguły do zagrania w grę potrzebna Wam będzie kostka do gry (czasem 2), moneta, pionki lub coś, co może je zastąpić oraz ołówek. 
Autorzy sugerują, by zawsze przed rozegraniem danej gry zapoznać się  ze słownictwem, które się w niej pojawia. Często w opisie gry mamy podane słowa, które mogą być nowe dla naszych uczniów.
Niektóre gry wymagają pisania po planszach i tutaj mamy dwie opcje: pisanie ołówkiem lub skserowanie gry przed zajęciami. Ja polecam drugą opcję, ponieważ w ten sposób książka posłuży Wam na dłużej.
Niektóre gry wymagają, aby nasi gracze usiedli naprzeciwko siebie. Musicie wtedy użyć czegoś, co uniemożliwi uczniom zobaczenia karty przeciwnika. Moim zdaniem lepiej jest skserować grę, niż użyć książki – może to być po prostu kłopotliwe.
Każda gra posiada opisany language/grammar point – jest to szczegółowiej rozpisany obszar gramatyczny lub językowy ze spisu treści.
Następnie znajdziemy level danej gry, liczbę graczy, czas rozgrywki, rzeczy potrzebne do rozegrania gry (pionki, kostki itp.) oraz sugestie dotyczące słownictwa, które uczniowie powinni znać, by zagrać w grę.
Instrukcje – szczegółowy opis gry. Niektóre gry posiadają sekcję „model„, która pokazuje konkretny przykład rozegrania danej gry. 
Extented – propozycje autorów, co można zrobić dodatkowo podczas lub po rozegraniu gry. Pomysły są bardzo fajne. Dotyczą mówienia, pisania, słuchania, projektów czy spersonalizowania gry.

Liczba graczy. Zależna jest od typu gry. Najwięcej gier jest dla 2 osób oraz dla 2-3/2-4 graczy. Znajdziecie też gry dla 3 osób oraz 1+.
Myślę, że w większych grupach możecie skopiować grę po tyle razy, aby każda grupa miała szansę rozegrać swoją grę.

Czas rozgrywki.  W książce znajdziecie przeważnie gry w przedziale czasowym: 15-20min, 20-13 min. Ale znajdziecie też takie, które trwają 10min lub 40+.

Rodzaje gier. Większość gier wygrywa osoba, która będzie na mecie i wykona po drodze różnego rodzaju zadania. Trzeba ułożyć zdanie, pytanie, przeczenie, zadać odpowiednio pytanie (by otrzymać niezbędne informacje), ułożyć porównanie, użyć odpowiedniego czasu itd. Jest tego bardzo wiele.
Są też gry, w których celem jest zdobycie jak największej liczby punktów lub żetonów, przejęcie monet/żetonów przeciwnika. „Bored? Games!” zawiera również gry typu statki, szachy, 4 in a row, domino. W grach z użyciem monety wyrzucenie „orła” lub „reszki” determinuje jej przebieg. Uczniowie często mają wybór, jaką trasę chcą wybrać, by dotrzeć do celu – bardzo fajna opcja.

Część gier (tych trudniejszych) zawiera klucz z odpowiedziami. 

Książka zawiera również karty do wycięcia (gry typu domino)

Gry rozkładane. 

Autorzy zamieścili także puste szablony gier, które możecie dowolnie wypełnić – bardzo fajny pomysł! Pozwoli Wam to stworzyć gry skrojone na potrzeby Waszych uczniów. Druga opcja to rozdanie pustych szablonów uczniom i pozwolenie im na ich zaprojektowanie.

Must have!
Moim zdaniem „Bored? Games!” powinna się znaleźć w biblioteczce każdego anglisty.
Jedna książka i ponad 40 gier – oszczędność miejsca i pieniędzy. Pomyślcie, ile musielibyście wydać na 40 gier planszowych? Duuuuuużo ?
Książkę możecie zawsze mieć pod ręką i jeśli zostanie Wam czas rozegrać grę. Możecie ich użyć do utrwalenia lub sprawdzenia danego obszaru leksykalnego lub gramatycznego.
Nauka przez gry jest przyjemna, a uczniom nie kojarzy się z „uczeniem”. Gry zawierają ciekawe i śmieszne przykłady, co z pewnością zaangażuje uczniów. Do gry potrzebna jest z reguły kostka go gry, moneta i pionki (można je zastąpić czymkolwiek np. gumkami do mazania z uczniowskich piórników lub narysować coś na szybko na małych karteczkach).
Różnorodność gier jest imponująca – sama nie mogłam się nadziwić, że można wymyślić tak ciekawe i angażujące gry.

Książkę możecie kupić na stronie wydawnictwa KLIK

A teraz niespodzianka!
Każdy, kto chciałby zakupić książkę „Bored? Games!” otrzyma 20% rabat i darmową wysyłkę na hasło „one-to-one„. Kod jest ważny do 17 października.

Ale to nie koniec! Mam dla Was konkurs i aż 3 książki „Bored? Games!” do wygrania ?

Aby wziąć udział w konkursie należy polubić mój fanpage klik i w komentarzu pod postem na Facebook’u wybrać zagadnienie gramatyczne lub leksykalne, jakie miałoby być ćwiczone w wymyślonej przez Was grze oraz nadać jej tytuł. Np. w książce „Bored? Games!” znajdziecie grę „Definitely indefinite” na ćwiczenie definite, idefinite, zaro articles.
Proszę o zapoznanie się z regulaminem konkursu klik

Ktoś z Was ma już „Bored? Games!”? – chętnie przeczytam, co o niej sądzicie ?

See you!
Sylwia

This Post Has 2 Comments
  1. Mam i ja! Jeszcze ciepła, ledwo zdążyłam ją przejrzeć,ale już wiem,że to będzie MIŁOŚĆ! Świetne są te gry, bardzo zróżnicowane, można tu znaleźć coś i dla nastolatka i dorosłego. Wreszcie ktoś pomyślał o grach na te bardziej zaawansowane struktury i takie, które prawie nigdy nie są utrwalane w formie gier, np causative have/get lub inversion. Polecam z całego serca, książka zdecydowanie warta swojej ceny!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top Skip to content