skip to Main Content

Rebusy na angielskim + bonus do egzaminu ósmoklasisty (rozdział człowiek)

Nie macie już pomysłów, jak fajnie powtórzyć słownictwo? A pod egzamin ósmoklasisty już szczególnie?
A może tak rebusy? Tak, rebusy. Uczniowie będą musieli ruszyć głową, a zabawa będzie przednia.
Rebusy posłużą Wam do wprowadzenia, utrwalenia lub sprawdzenia słownictwa.


Jak użyć rebusów na zajęciach angielskiego?

1. Fast finishers
Rebusy możecie rozdać w dowolnym momencie dla fast finishers. Uczniowie mogą też przygotować samodzielnie rebusy dla swoich rówieśników.

2. Gra „Rebus master”
Uczniowie mogą grać w parach lub grupach. Przygotowujemy kartki z imionami uczniów lub nazwami grup, długopisy i opcjonalnie dzwonek hotelowy. Nauczyciel rozdaje uczniom po jednym i tym samym rebusie. Osoba, która rozwiąże rebus jako pierwsza, uderza w dzwonek i podaje swoją odpowiedź. Jeśli jest prawidłowa to zapisuje ją na kartce i zdobywa punkt dla siebie lub dla drużyny. Wygrywa osoba lub drużyna, która jako pierwsza rozwiąże ustaloną liczbę rebusów. Możemy też określić czas w jakim należy rozwiązać dany rebus. Zaangażowanie gwarantowane, dobra zabawa również.

3. Praca domowa
Uczniowie mogą otrzymać  zestaw rebusów do rozwiązania w domu (jako praca domowa lub zadanie dla chętnych). Możemy też poprosić uczniów o przygotowanie rebusów i przyniesienie ich na zajęcia – możemy ich użyć do gry „Rebus master”.

4. Praca z tekstem
Opcja pierwsza. Przygotowujemy dla uczniów tekst z lukami. Zamiast standardowych słów do uzupełniania w ramce rozdajemy rebusy. Rebusy należy rozszyfrować i wstawić słowa w brakujące miejsca.
Opcja druga. Rozdajemy uczniom tekst z brakującymi nagłówkami. Ponownie, nagłówki ukryte są pod rebusami.

5. Dopasowywanie
Uczniowie otrzymują rebusy oraz definicje słów ukrytych w rebusach. Zadaniem jest dopasowanie słów z rebusów do odpowiedniej definicji.

6. Grupowy rebus
Nauczyciel przygotowuje rebusy pocięte na części. Proponuję jeden pocięty rebus spiąć spinaczem biurowym. Dzielimy klasę na grupy. Zadaniem grupy jest złożenie rebusu i jego rozwiązanie. To ile rebusów otrzyma grupa zależy od Was. Opcjonalnie można dodać jakieś wskazówki lub podpowiedzi.

7. What’s wrong?
Uczniowie otrzymują rebus z błędem. Ich zadaniem jest jego znalezienie i zaszyfrowanie rebusu na nowo. Błędy powinny być łatwe do odszukania, żeby nie zniechęcić uczniów.

8. Zrebusuj to!
Nauczyciel przygotowuje słowa na karteczkach. Uczeń podchodzi i losuje jedno słowo. Zadaniem jest narysowanie na tablicy danego słowa w formie rebusu. To zadanie proponuję z bardziej zaawansowanymi i starszymi uczniami. Młodszym uczniom może sprawić kłopot.

9. Finish it with a rebus
Nauczyciel umieszcza na tablicy zdanie zapisanie za pomocą rebusu (każde słowo to jeden rebus). Zadaniem uczniów jest rozwiązanie rebusu i dokończenie zdania również za pomocą rebusu. Uczniowie pokazują pozostałym uczniom swoje rebusy, a pozostali rozszyfrowują słowo.

10. Rebusowe kalambury
Dzielimy klasę lub grupę na dwie drużyny. Jedna osoba z grupy podchodzi do nauczyciela i rozwiązuje rebus. Zadaniem jest pokazanie słowa swojej drużynie.

Jak stworzyć własne rebusy?

Możecie je Tworzyć samodzielnie na stronie www.festisite.com
Poniżej krótki przewodnik.

  • ponownie wybieramy zakładkę „rebus”. By stworzyć rebus, wpisujemy słowo w polu zaznaczonym czerwoną strzałką poniżej
  • tak wygląda rebus do słowa „wonderful” z zaznaczoną opcją „use emoji chracters insted of images” oraz „hints”. Polecam zaznaczenie opcji hints, ponieważ obrazki nie zawsze są jednoznaczne. Bez opcji hints trudno jest czasem odgadnąć słowo z obrazka.
  • tak wygląda opcja w wyłączoną funkcją „use emoji chracters insted of images”. Ta bardziej mi się podoba – obrazki są ładniejsze.
  • a tutaj rebus z wyłączoną opcja „use emoji chracters insted of images” oraz hints.
  • gdy zapiszecie już wszystkie słowa, które chcecie zamienić w rebusy klikamy opcję „print” (patrz wyżej, niebieskie pole obok „share”). Możemy wydrukować nasze rebusy lub zapisać je w formie PDF, patrz niżej.

Na stronie www.festisite.com stworzycie również spirale wyrazowe, spersonalizowane banknoty oraz wiele innych ciekawych rzeczy.

Polecam Wam wykorzystanie rebusów na zajęciach. Mało kto o nich pamięta, a mają w sobie duży potencjał.

Specjalnie dla Was przygotowałam zestaw ponad 60 rebusów do wykorzystania na zajęciach z działu „Człowiek„. Opracowane zostały na podstawie słowniczka z „Teraz egzamin ósmoklasisty. Język angielski. Repetytorium” wydawnictwa Nowa Era. 
Co zrobić, by je otrzymać?
Polub mój fanpage na Facebooku KLIK oraz wpisz w komentarzu na FB TUTAJ „Rebusy na angielskim”. W wiadomości prywatnej otrzymasz plik w PDF. Miło mi będzie jeśli zaprosisz kogoś do przeczytania tego wpisu w swoim komentarzu.

See you,
Sylwia

This Post Has 11 Comments
  1. Fantastyczny pomysł! 🙂 ale pod którym postem na Twoim fanpagu mam wpisaćRebusy na angielskim? pod tym o eduweek?

  2. generator rebusow jest super!! wasnie zrobiam kilka swoich , ale chetnie skorzystam tez z Twoich, niestety link do nich nie dziala.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top Skip to content