skip to Main Content

Angielski Kieszonkowiec – recenzja i konkurs

Hello!

Chyba dobrze ju偶 wiecie, 偶e uwielbiam gry 馃槉 Za ich pomoc膮 przemycamy i sprawdzamy wiedz臋 naszych uczni贸w. W moje r臋ce wpad艂y tym razem angielskie Kieszonkowce. Poni偶ej znajdziecie informacje o ca艂ej serii, kt贸ra sk艂ada si臋 z 5 cz臋艣ci oraz konkurs z nagrodami od wydawnictwa EDGARD!

RODZAJE KIESZONKOWC脫W
Dost臋pnych jest pi臋膰 kieszonkowc贸w: trzy dla wieku 9+ oraz dwa 15+.

Dla m艂odszych graczy mamy gry:
Let’s talk! – gra na rozm贸wki,
Remember & forget – do nauki czasownik贸w,
Bitter sweet – do nauki przymiotnik贸w.

Dla starszych i bardziej zaawansowanych dost臋pne s膮 Kieszonkowce:
What’s up? – angielskie konwersacje (dla zaawansowanych B2-C1),
Piece of cake – do nauki idiom贸w (dla 艣rednio zaawansowanych i zaawansowanych B1-C1).

HOP DO KIESZONKI
Ka偶dy Kieszonkowiec sk艂ada si臋 z por臋cznego pude艂ka z tali膮 kart i instrukcj膮 w 艣rodku. Pude艂ko, jak sama nazwa wskazuje, jest ma艂e i mie艣ci si臋 w kieszeni. Bardzo dobry pomys艂! W ko艅cu mamy gr臋, kt贸ra nie jest du偶ych rozmiar贸w i zmie艣ci si臋 do damskiej torebki lub kieszeni spodni. Karty s膮 wielko艣ci standardowych kart do gry, satynowe w dotyku. Karty nie “klej膮 si臋” do siebie, co jest kolejnym plusem. Grafika na kartach bardzo przypad艂a mi do gustu.

Seria dla uczni贸w w wieku 9+
1 talia = 4 edukacyjne gry towarzyskie – MEMORY, KLAPEK, KARUZELA, SZACHRAJ
Przeznaczona dla 2-8 graczy, czas gry 10-20min. Poni偶ej zamieszczam opisy gier zamieszczony w Kieszonkowcach.

MEMORY (2-8 graczy)
Rozk艂adamy karty rewersem do g贸ry – liczb臋 par dobieramy odpowiednio do zaawansowania uczestnik贸w. Ka偶dy uczestnik gry kolejno odkrywa 2 dowolne karty. Je偶eli karty do siebie pasuj膮 gracz zabiera par臋. Gra ko艅czy si臋, gdy wszystkie pary zostan膮 zebrane. Wygrywa osoba, kt贸ra zebra艂a najwi臋cej par.

KLAPEK / FLIP -FLOP (2-5 graczy)
Wybieramy do gry odpowiednio: 8 par kart dla 2 graczy, 12 par dla 3, 16 par dla 4 lub 20 dla 5 graczy. Zaawansowani Kieszonkowcy mog膮 gra膰, u偶ywaj膮c wszystkich kart. Dobrze potasowane karty rozdajemy mi臋dzy graj膮cych, kt贸rzy uk艂adaj膮 je w d艂oni rewersem do g贸ry. Na trzy cztery gracze wyk艂adaj膮 na st贸艂 po jednej karcie tak, aby by艂y widoczne dla pozosta艂ych. Zadaniem graj膮cych jest jak najszybciej klepn膮膰 w st贸艂, je艣li w艣r贸d roz艂o偶onych kart dostrzeg膮 par臋. Osoba, kt贸ra pierwsza klepnie zabiera par臋. W kolejnych rundach na stole pojawia si臋 coraz wi臋cej odkrytych kart, a w艣r贸d nich coraz wi臋cej par. Wygrywa gracz, kt贸ry zbierze najwi臋cej par.

KARUZELA / MERRY-GO-ROUND (2-8 GRACZY)
Wybieramy z talii odpowiednio co najmniej: 8 par dla 3 graczy, 10 par dla 4, 13 dla 5, 15 par dla 6, 18 dla 7 i 20 dla 8 graczy. Tasujemy i rozdajemy. Nie mo偶na pokazywa膰 swoich kart przeciwnikom. Celem gry jest zebranie 2 (co najmniej) par. Gracze wybieraj膮 kart臋, kt贸rej chc膮 si臋 pozby膰 i na trzy cztery k艂ad膮 j膮 przed przeciwnikiem siedz膮cym po lewej stronie, po czym do艂膮czaj膮 otrzyman膮 kart臋 do reszty swoich kart. W ten spos贸b ka偶dy pozby艂 si臋 1 karty i zyska艂 inn膮. Wszystkie czynno艣ci powtarzamy w kolejnej rundzie, dop贸ki kt贸ry艣 z graczy nie zbierze 2 par. W贸wczas krzyczy “Stop!”i wyk艂ada na swoje karty na st贸艂. W tej chwili gr臋 mo偶na przerwa膰 lub kontynuowa膰 walk臋 o drugie i trzecie miejsce.

SZACHRAJ / DOGGER (3-6 graczy)
Do gry wybieramy odpowiednio: 12 par kart dla 3 graczy, 16 par dla 4, 20 par dla 5 lub 24 pary dla 6 graczy oraz szachraja, czyli kart臋 bez pary. Tasujemy karty i rozdajemy po 8. Graj膮cy wyjmuj膮 ze swoich kart i odk艂adaj膮 na bok wszystkie pary. Nast臋pnie osoba, kt贸rej zosta艂o najmniej kart, dobiera jedn膮 na chybi艂 trafi艂 z kart przeciwnika siedz膮cego po prawej stronie. Je艣li karta ta pasuje do kt贸rej艣 z posiadanych, gracz odk艂ada t臋 par臋 na bok. Wygrywa osoba, kt贸ra jako pierwsza pozb臋dzie si臋 kart; przegrywa ta, kt贸rej na koniec rozgrywki zostanie szchraj.

LET’S TALK
To gra na rozm贸wki. Talia zawiera 53 karty do gry, instrukcj臋 oraz s艂owniczek. Jedna karta nie ma pary – “Hi, how is it going?”. Karty tworz膮 pary r贸偶nych sytuacji. Mini rozm贸wki dotycz膮 typowych sytuacji codziennych np. w sklepie, mi臋dzy rodzicem i dzieckiem, mi臋dzy znajomymi, w restauracji, na lotnisku, w szkole, pytanie o drog臋 itd. Jest tego du偶o wi臋cej, ale nie b臋d臋 wszystkiego zdradza膰 馃槈 U艂atwieniem jest fakt, 偶e ka偶da para to ten sam kolor chmurek z wypowiedziami.

MOJA PROPOZYCJA WYKORZYSTANIA KART

GUESS THE ANSWER
Wybieramy z talii karty jedynie z pytaniami. Zadaniem uczni贸w jest odgadni臋cie jaka odpowied藕 znajduje si臋 na pasuj膮cej karcie. Przyznajemy po 1 punkcie za prawid艂ow膮 lub najbardziej zbli偶on膮 odpowied藕.

POSSIBLE QUESTIONS 
Tym razem wybieramy z talii jedynie karty z odpowiedziami. Uczniowie zgaduj膮 jakie pytanie znajduje si臋 na pasuj膮cej karcie w talii. Przyznajemy po 1 punkcie za prawid艂ow膮 lub najbardziej zbli偶one pytanie.
W obu propozycjach moich gier mo偶na r贸wnie偶 przyznawa膰 po 1 punkcie za ka偶de prawid艂owo sformu艂owane pytanie lub odpowied藕. Zwi臋kszamy wtedy liczb臋 punkt贸w za pytanie/odpowied藕 najbardziej zbli偶on膮 do tej widniej膮cej na karcie.

REMEMBER & FORGET
Gra na 膰wiczenie angielskich czasownik贸w. Talia zawiera 53 karty do gry, instrukcj臋 oraz s艂owniczek.  Na kartach znajdziecie rysunek oraz czasownik po angielsku. Karty ponownie tworz膮 pary – czasowniki o przeciwnym znaczeniu. Gra zawiera najbardziej popularne czasowniki. W talii znajduj膮 si臋 r贸wnie偶 phrasal verbs np. look for, get on, get off, put on, put off. Par臋 tworz膮 karty z czasownikiem w dw贸ch kolorach – pomara艅czowym i niebieskim. Karta bez pary (szachraj) to czasownik “to call” z ilustracj膮 telefonu. Dodatkowo karta bez pary ma napis w kolorze r贸偶owym.

MOJA PROPOZYCJA WYKORZYSTANIA KART

TELL ME THE STORY
Uczniowie pracuj膮 w parach (przy ma艂ych grupach) lub w grupach (przy du偶ej liczbie uczni贸w w klasie). Ka偶da para/grupa otrzymuje wybran膮 przez nauczyciela liczb臋 kart przez nauczyciela. Dopasowujemy liczb臋 kart do poziomu zaawansowania naszych uczni贸w. Zadaniem pary/grupy jest u艂o偶enie kr贸tkiej historyjki z otrzymanymi czasownikami.  

CRAZY SENTENCES
Tasujemy karty. Zadaniem ucznia jest u艂o偶enie “szalonego” zdania. Chodzi o to, 偶eby u艂o偶y膰 艣mieszne lub zaskakuj膮ce zdanie z otrzymanym czasownikiem. Karty fajnie sprawdz膮 si臋 przy sprawdzaniu form przesz艂ych, poniewa偶 talia zawiera zar贸wno czasowniki regularne jak i nieregularne.

VERB FORMS
Uk艂adamy karty na stosie. Pierwsza osoba bierze kart臋 z g贸ry i podaje form臋 Past Simple oraz Past Participle je艣li wylosuje czasownik nieregularny. W przypadku czasownik贸w regularnych uczniowie wypowiadaj膮 lub zapisuj膮 form臋 z “Edkiem”. Je艣li ucze艅 poda/zapisze poprawne formy mo偶e zostawi膰 sobie kart臋. Je艣li podane formy s膮 b艂臋dne, karta wraca do gry (k艂adziemy j膮 na spodzie stosu). Wygrywa osoba z najwi臋ksz膮 liczb膮 kart. 

BITTER SWEET
Gra na 膰wiczenie angielskich przymiotnik贸w. Talia zawiera 53 karty do gry, instrukcj臋 oraz s艂owniczek.  Na kartach znajdziecie rysunek oraz przymiotnik po angielsku. Karty dobieramy w pary o przeciwnym znaczeniu w dw贸ch kolorach – pomara艅czowym i niebieskim. Karta bez pary (szachraj) to przymiotnik “serious” z powa偶nym kotem. Szachraj jest kart膮 z r贸偶owym napisem.

MOJA PROPOZYCJA WYKORZYSTANIA KART

COMAPARATIVE AND SUPERLATIVE
Tasujemy karty i rozk艂adamy je przed graj膮cymi. Zadaniem pierwszej osoby jest odkrycie jednej karty oraz podanie stopnia wy偶szego i najwy偶szego odkrytego przymiotnika. Za poprawnie podane formy ucze艅 zatrzymuje kart臋. Je艣li podane formy s膮 z艂e, karta wraca na swoje miejsce. Wygrywa osoba z najwi臋ksz膮 liczb膮 kart. Je偶eli mamy uczni贸w bardziej zaawansowanych mo偶emy poprosi膰 graczy o stworzenie dw贸ch zda艅.

Seria dla uczni贸w w wieku 15+
Te dwa Kieszonkowce s膮 ju偶 na wy偶szym poziomie. Mo偶na je wykorzysta膰 dla poszerzenia s艂ownictwa. Super sprawdz膮 si臋 r贸wnie偶 przy przygotowaniu do r贸偶nego rodzaju konkurs贸w.


WHAT’S UP
1 talia to ponad 600 angielskich zwrot贸w konwersacyjnych w pytaniach i odpowiedziach.
Talia sk艂ada si臋 z 54 numerowanych kart. Na ka偶dej z nich znajduj膮 si臋 3 pytania lub zdania oraz trzy odpowiedzi do wyboru. Pytania/zdania s膮 ponumerowane 1-162. Ca艂a talia to 艂膮cznie 162 r贸偶norodne sytuacje. Na rewersie kart znajduje si臋 s艂owniczek z trudniejszymi s艂贸wkami. Ka偶da karta ma r贸wnie偶 fajne dla oka ilustracje. Na dole, po lewej stronie “maczkiem” do g贸ry nogami s膮 zapisane odpowiedzi. Troch臋 szkoda, 偶e odpowiedzi nie s膮 na rewersie, poniewa偶 uczniowie mog膮 z nich korzysta膰, je艣li dostrzeg膮 je na kartach. Sytuacje w mini rozm贸wkach dotycz膮 m.in kupowania, gotowania, sytuacji towarzyskich, zdrowia, czy udzielania opinii. Pytania i odpowiedzi/reakcje s膮 bardzo 偶yciowe.

PIECE OF CAKE
1 talia to  172 angielskie idiomy w pytaniach i odpowiedziach. Talia sk艂ada si臋 z 54 numerowanych kart. Na ka偶dej z nich znajduj膮 si臋 3 zdania lub pytania, w kt贸rych zaznaczono idiom. Karty z nieparzystymi numerami maj膮 pytania i zdania na r贸偶owym tle, a idiom zaznaczony jest na szaro. Karty z parzystymi numerami maj膮 niebieskie t艂o dla zda艅/pyta艅. Idiomy wyr贸偶nione s膮 na granatowo. Zadaniem gracza jest wyb贸r odpowiedniego znaczenia z 3 podanych opcji. Odpowiedzi, tak jak w “What’s up?” s膮 w lewym dolnym rogu. Na rewersie karty znajdziemy wyja艣nione s艂贸wka i idiomy, kt贸re pomagaj膮 w zrozumieniu wypowiedzi.

Wi臋cej informacji znajdziecie na stronie KIESZONKOWCA na FB
https://www.facebook.com/kieszonkowce/

oraz na stronie
https://www.jezykiobce.pl/170-kieszonkowiec

TO SUM UP
Moim zdaniem, seria angielskich Kieszonkowc贸w, to 艣wietna propozycja dla ka偶dego, kto chce po膰wiczy膰 lub poszerzy膰 zas贸b s艂ownictwa. Kieszonkowiec sprawdzi si臋 zar贸wno za zaj臋ciach w du偶ych i ma艂ych grupach. Mo偶liwo艣膰 wykorzystania kart jest bardzo du偶a. Dob贸r s艂ownictwa w ka偶dej grze zosta艂 bardzo dobrze przemy艣lany przez wydawnictwo. Na plus, jak dla mnie, zas艂uguje szata graficzna kart oraz ich format. Karty mo偶na zabra膰 ze sob膮 wsz臋dzie, poniewa偶 nie zajmuj膮 wiele miejsca. Propozycje gier zaproponowane przez wydawnictwo 艣wietnie sprawdzaj膮 si臋 na zaj臋ciach. Karty ze s艂owniczkiem stanowi膮 dobr膮 “艣ci膮gawk臋” dla zapominalskich. Graj膮c w Kieszonkowce nauka idzie w parze ze 艣wietn膮 rozrywk膮. Polecam Wam angielskie Kieszonkowce z czystym sumieniem 馃槉

Mam dla Was wspania艂膮 wiadomo艣膰! Wydawnictwo EDGARD ufundowa艂o 6 angielskich Kieszonkowc贸w! Wygrany sam wybiera, jakiego Kieszonkowca chce otrzyma膰 – do wyboru 5 wy偶ej opisanych gier. Zwyci臋zcy zostan膮 wy艂onieni przez losowanie.

KONKURS
1. Konkurs jest organizowany przez autork臋 bloga angielski-one-to-one.blogspot.com
2. Czas trwania konkursu: 03.11.2017-10.11.2017 do godziny 19:00.
3. Konkurs jest otwarty, a udzia艂 w nim dobrowolny i bezp艂atny.
4. Nagrod膮 w konkursie jest 6 angielskich Kieszonkowc贸w ufundowanych przez wydawnictwo EDGARD www.kieszonkowce.pl
5. Aby wzi膮膰 udzia艂 w konkursie nale偶y w komentarzu pod wpisem na fanpage’u (angielski-one-to-one) umie艣ci膰 komentarz “angielski Kieszonkowiec! Zapraszam do konkursu….” oraz oznaczy膰 jedn膮 osob臋.
6. Jedna osoba mo偶e doda膰 jeden komentarz.
7. Zwyci臋zcy konkursu zostan膮 wy艂onieni przez losowanie. Jeden zwyci臋zca otrzymuje jeden wybrany przez siebie angielski Kieszonkowiec.
8. Nagroda wysy艂ana jest na terenie Polski na koszt i spos贸b wybrany przez fundatora nagr贸d Wydawnictwo EDGARD.
9. Wyniki konkursu zostan膮 opublikowane na fanpage’u bloga  KLIK
10. W przypadku braku kontaktu ze zwyci臋zc膮 w ci膮gu 3 dni, licz膮c od pierwszego dnia og艂oszenia wynik贸w, zastrzegam sobie prawo do wy艂onienia nowego zwyci臋zcy.
11. Przyst膮pienie do Konkursu jest jednoznaczne z akceptacj膮 tre艣ci niniejszego regulaminu.

This Post Has 2 Comments

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

Back To Top Skip to content