skip to Main Content

Ellen i Jimmy na lekcjach angielskiego – pomysły na gry językowe :)

Hello there! Po długiej przerwie wracam z nowymi wpisami. Dzisiaj chcę się z Wami podzielić pomysłami na gry językowe. Ellen DeGeneres oraz Jimmy Fallon  prowadzą bardzo popularne w Stanach programy telewizyjne. Grają ze swoimi gośćmi w mnóstwo świetnych gier, które można z powodzeniem wykorzystać na zajęciach. Zapraszam do lektury.

Źródło:Freepik


5 second rule

Gra dobrze znana chyba już większości z nas. Polega na wymienieniu 3 rzeczy z danej kategorii w 5 sekund. Na zajęciach można wydłużyć czas np. do 10 sekund. Możemy w ten sposób zrobić fajną powtórkę ze słownictwa. Jako stoper może posłużyć timer w naszym telefonie komórkowym lub jeden ze stoperów dostępnych na stronie http://www.online-stopwatch.com/. Do wyboru m.in. wybuchająca bomba czy dynamit. 

Heads Up

Aplikację możecie pobrać na telefon lub tablet. Gra polega na szybkim opisywaniu haseł, które widoczne są na wyświetlaczu. Jeśli uda nam się odgadnąć hasło przechylamy ekran do przodu. Jeśli nie znamy odpowiedzi możemy spasować przechylając ekran do tyłu. Wygrywa osoba z większą liczbą odgadniętych haseł. Do wyboru jest wiele różnych kategorii. Niektóre z nich są płatne. Dodatkowo w trakcie gry nagrywany jest filmik, który możemy później udostępnić w sieci 🙂

 

Last word

W ciągu 30 sekund należy wymieniać słowa z danej kategorii. Wygrywa osoba, która wymieni słowo jako ostania. Należy uważnie słuchać, ponieważ nie wolno wymienić słowa, które zostało wypowiedziane przez przeciwnika.

You think you’re smarter than me

Klasę dzielimy na dwa zespoły. Wybieramy po jednej osobie z każdej grupy. Zamiast koła możemy użyć zwykłej kostki do gry. Pierwsza osoba rzuca kostką i musi wymienić określoną liczbę rzeczy z danej kategorii w określonym czasie. Ja proponuję 10 sekund. Kategorie mogą przygotować nasi uczniowie lub może zrobić to nauczyciel przed zajęciami.

Box of lies

Do tej gry będą nam potrzebne śmieszne ilustracje, przedmioty lub rysunki naszych uczniów. W pudełkach chowamy ww rzeczy. Dwie osoby siadają naprzeciwko siebie. Po środku musimy postawić coś co zasłoni opisywany przedmiot. Zadaniem gracza jest opisanie jaką rzecz ma w wybranym przez siebie pudełku, ale może kłamać. Druga osoba musi stwierdzić, czy przeciwnik kłamie.

Catch the phrase

Do tej gry będzie nam potrzebny stoper oraz hasła przygotowane wcześniej. Czas najlepiej będzie ustawić na telefonie, nie mówiąc uczniom jaki został nastawiony. Telefon kładziemy ekranem do dołu. Na środku stołu układamy hasła na stosie a uczestnicy stoją wokół. Pierwsza osoba uruchamia stoper i bierze pierwszą kartę z góry. Jej zadaniem jest opisanie hasła dla swojego partnera stojącego naprzeciwko. Jeśli odgadnie hasło to podajemy stoper do uczestnika po prawej.

The whisper challenge

Nauczyciel przygotowuje na karteczkach słowa lub krótkie frazy zależnie od poziomu zaawansowania grupy. Klasę dzielimy na dwa zespoły. Każdy zespół typuje po kolei jednego uczestnika. Jeden z nich wypowiada hasło. Zadaniem drugiej osoby jest powtórzenie słowa/frazy, mając na uszach słuchawki z głośną muzyką. Następnie zmiana w parach. Punkt otrzymuje osoba, która poprawnie powtórzy dany tekst. Może być przy tym bardzo śmiesznie.
Mam nadzieję, że zainspirowałam Was do wykorzystania powyższych gier na swoich zajęciach. Dajcie znać w co jeszcze gracie ze swoimi uczniami?
See you soon,
Sylwia
This Post Has One Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back To Top Skip to content