skip to Main Content

Question words – pytania szczegółowe

What? Where? Aaa nie, to było when 😉
Niestety wielu uczniów ma problem z zapamiętaniem znaczeń słówek pytających.
Poniżej kilka pomysłów i pomocy do pobrania.

Memory
Najprostsze zadanie na początek. Układamy po jednej stronie słówka angielskie, po drugiej polskie. Odkrywamy na zmianę i zbieramy pary.

Gra
Układamy wycięte karty w dowolny kształt. Stawiamy pionki na początku “wężyka” i rzucamy kostką. Stajemy na odpowiedniej karcie i mówimy, co znaczy dane słówko. Jeśli uczeń nie zna odpowiedzi, wraca na swoje poprzednie miejsce. Można tutaj użyć w zależności od potrzeby kart z polskimi lub angielskimi słówkami, albo wszystkich naraz.

Bingo
Zasad chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć. Wygrywa ta osoba, która jako pierwsza zakreśli słowa pionowo, poziomo, lub na ukos. Jako bonus na dobry start środkowe pole liczymy jako przekreślone. Wersja do samodzielnego uzupełnienia może posłużyć w ćwiczeniu najbardziej kłopotliwych question words.


Pair work
Tabelka do uzupełnienia w parach. Każdy uczeń musi uzupełnić brakujące informacje, które posiada jego kolega/koleżanka. Należy wyjaśnić uczniom jak zadawać poszczególne pytania. Np. What is his/her surname? How old is he/she?

QR domino 
Ostatni z moich wynalazków 🙂 Prosimy by uczniowie przynieśli na lekcję telefony, lub użyczamy swój telefon. Kody odczytujemy za pomocą aplikacji (do pobrania za free) i układamy domino. Ja korzystam z QR Code Reader.

Missing question word
Uczeń wybiera jedną kartę i czyta pytanie oraz odpowiedź poniżej. Należy uzupełnić zdanie odpowiednim słówkiem pytającym.

 

Plik do pobrania z materiałami wyżej tutaj: klik
Grafika: pl.freepik.com
Hope you like my ideas 🙂
Sylwia

This Post Has 5 Comments
  1. Przejrzałam cały Pani blog. Przyznam się, że skorzystałam z wielu pani pomysłów. Są rewelacyjne. Fantastyczne pomysły na pracę z uczniami. Z niecierpliwością czekam na nowe. BRAWO Laminator już gotowy do pracy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top Skip to content