skip to Main Content

Alphabet fun!

Problemy z literowaniem? Pędzę z porcją nowych pomocy do wprowadzenia, utrwalenia lub sprawdzenia jak tam sprawa ze spellingiem stoi 🙂 Zapraszam do czytania i ściągnięcia materiałów (link na końcu).

Bingo

Nie wiem jak u Was, ale bingo to jedna z ulubionych gier na moich zajęciach. Jak zwykle dwie wersje: gotowa plus do samodzielnego wypełnienia.

Alphabet game

 Z miłości do planszówek 🙂 Stawiamy pionki na polu “START” i zaczynamy grę. Opcje w zależności od stopnia zaawansowania:
– osoba, która stanie na danym polu podaje jedynie poprawną wymowę danej literki,
– jak wyżej + podanie jednego słowa (lub więcej) na daną literkę i jego przeliterowanie.
Na planszy znajdują się też strzałki, które przenoszą nas na wcześniejsze lub dalsze pole.

Alphabet race game

Można wykorzystać na lekcjach indywidualnych lub w grupach. Karty układamy na jednym stosie. Ustalamy wspólnie czas np. 15 sekund. Ustawiamy czas na czasomierzu w telefonie lub na online timer klik. W ustalonym czasie należy wymienić trzy słowa zaczynające się na literę widniejącą na karcie. Jeśli uczniowi uda się wykonać zadanie zatrzymuje kartę. Jeśli się nie uda karta wraca do gry. Wygrywa osoba z największą liczbą zebranych kart. Zadanie jest dość trudne – proponuję przetestować najpierw na sobie 😉

Cut out alphabet

Wersja czarno-biała lub kolorowa do wycięcia. Możliwości wykorzystania co niemiara: 
– losowanie literki i wymienienie na nią dowolnego słowa, 
– wypowiadanie kolejnych trzech liter po wylosowanej literce,
– drukujemy tyle zestawów literek ilu mamy uczniów. Mieszamy wszystkie literki i kładziemy je na stole/dywanie. Zbieramy literki układając je w kolejności alfabetycznej. Jeśli daną literkę już mamy odkładamy ją z powrotem.Wygrywa osoba, która jako pierwsza zbierze wszystkie literki alfabetu,
– KABOOM! Drukujemy kartę z literkami i bombą. Na odwrocie dobrze wydrukować jakieś tło. Kładziemy rozcięte kwadraciki literką do dołu. Gra polega na zbieraniu literek i poprawnym ich wypowiadaniu. Jeśli wypowiemy literkę błędnie wraca ona ponownie do pozostałych. Jeśli wylosujemy kwadracik z bombą – KABOOM! – musimy oddać wszystkie zebrane do tej pory literki. Po ustalonym czasie na grę np. 4 minuty wyłaniamy zwycięzcę – osobę z największą liczbą zebranych literek.

   

Mam nadzieję, że moje materiały przydadzą się Wam na zajęciach. Wszelkie komentarze mile widziane pod postem lub na fanpage’u 🙂
Wszystkie pokazane wyżej pomoce do pobrania tutaj: klik 🙂

Have fun,
Sylwia

This Post Has 6 Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back To Top Skip to content