skip to Main Content

Niezbędnik nauczyciela „700 Classroom Activities” – recenzja + konkurs.

Hej!

Jak tam mijają Wam pierwsze dni w szkole? Ręce pełne roboty i nie wiadomo do czego się najpierw zabrać? Pewnie tak. Dlatego dzisiaj chcę Wam zrecenzować książkę, która bardzo ułatwi Wam pracę. Jest to skarbnica gotowych pomysłów gotowych do użycia na zajęciach. Must have każdego nauczyciela!

Książka podzielona jest na cztery sekcje:
– conversation, 
– functions, 
– grammar, 
– vocabulary.

Każda sekcja zwiera szereg tematów ułożonych alfabetycznie, co znacznie ułatwia szybkie odszukanie danego zagadnienia. Można też skorzystać z indeksu, który znajduje się na końcu książki.

Przedstawione w książce propozycje ćwiczeń dla uczniów w każdym wieku i na każdym poziomie zaawansowania dzielą się na cztery kategorie. Zobaczcie na zdjęcie poniżej:

Podoba mi się to, że zadania napisane są tak, jak byśmy mówili bezpośrednio do ucznia. Możemy dosłownie odczytać je na głos. Jeśli zadanie ma wiele etapów, to każdy z nich oznaczony jest małym szarym trójkącikiem.

Obok każdego ćwiczenia, po lewej stronie, znajdziecie kwadraciki z czterema literkami:
E – Elementary
P -Pre-intermediate
I – Intermediate
U+ – Upper intermediate
Szary kwadracik oznacza poziom zaawansowania danego zadania.

Mamy też wykrzyknik w trójkącie – oznacza on, że dany temat może być „delikatny”. Poruszają one bowiem różne zagadnienia, które mogą wprawić ucznia w zakłopotanie lub doprowadzić do małych konfliktów w grupie, ze względu na różnicę poglądów. Jako nauczyciele musicie zdecydować, czy dane ćwiczenie jest odpowiednie dla Waszej grupy uczniów.

W książce nie znajdziecie informacji o tym, ile czasu może zająć przeprowadzenie danego ćwiczenia. Autorzy uznali, że ze względu na różnorodność i wielkość grup, z którymi pracujemy na zajęciach, nie da się jednoznacznie określić czasu potrzebnego na przeprowadzenie danego zadania. I tutaj całkowicie zgadzam się z autorami.

Kolejne oznaczenie, z jakiem spotkacie się w „700 Classroom Activities” to www – oznacza on projekt, który wymaga użycia internetu.

Ćwiczenia uwzględniają różne typy pracy: samodzielny, w parach i grupach.

Mamy gotowe pytania, zagadnienia oraz formy pracy podane w każdym ćwiczeniu – wielkie ułatwienie dla nauczyciela!

CONVERSATION
W tej sekcji znajdziecie aż 28 zagadnień! Autorzy wybrali poniższe zagadnienia:
accomodation, animals, crime & punishment, culture, education, environment, fashion, food, future, geography, health, heroes & heroines, history, holidays, leisure, money, mologues, newspapers, politics, relationships, science & technology, sport, stories, survival, television, transport, work

Wachlarz tematów jest naprawdę imponujący, a każdy z nich zawiera po kilka gotowych pomysłów.
I tak na przykład wsekcji „animals” bardzo podoba mi się ćwiczenie zatytułowane „Animal stories”.

FUNCTIONS
Ten dział zawiera 15 funkcji:
ability, advice, buying & selling, complaining and criticising, deduction, describing, directions, getting to know you, instructions, job search, necessity, obligation & prohibition, offers & requests, permission, telephoning


GRAMMAR
To najobszerniejszy dział. Zawiera on bowiem aż 37 zagadnień gramatycznych! Co znajdziemy w tej sekcji?
adverbs, apostrophe s, articles, be/get used to, comparatives & superlatives, conditionals – first, conditionals – secon, conditionals – third, conjunctions, copular verbs, demonstrative andjectives and pronouns, future, gerunds, going to, have, infinitive, like, passive, Past continuous, Past continuous and simple, Past perfect, Past simple, pronouns, quantifiers, questions forms, question tags, relative clauses, reported speech, so, so/too neither/either, There is/are, too much/many and not enough,used to
Liczba zagadnień gramatycznych jest naprawdę imponująca.

VOCABULARY
To również obszerny rozdział zawierający aż 25 tematów:
adjectives, animals, categories, clothes, colours, computers, definitions, employment, exclamations, family, food, geography, health, holidays, numbers, parts of body, phrasal verbs, rooms & furniture, shops, spelling, sports, time, weather, word association

POLECAM WSZYSTKIM
Z czystym sumieniem mogę polecić ją nauczycielom, którzy szukają ciekawych pomysłów na ćwiczenia z angielskiego. „700 Classroom Activities” to gotowe do użycia zadania dla uczniów na każdym poziomie zaawansowania – od podstawowego, aż po zaawansowany.
Ćwiczenia, które pojawiają się w każdej z czterech sekcji pokrywają tematy przerabiane na zajęciach w szkole. Niczego tutaj nie brakuje – pojawiają się wszystkie najważniejsze zagadnienia gramatyczne, związane ze słownictwem, funkcjami językowymi, czy najpopularniejsze tematy do konwersacji. Uwzględniają one wszystkie umiejętności językowe, których mamy nauczyć naszych uczniów.
Bardzo podoba mi się podział na cztery odrębne sekcje i to, że tematy są uporządkowane alfabetycznie – znacznie usprawnia to odszukanie interesującego nas zadania. Indeks stanowi szybką „ściągę”, za pomocą której mamy wgląd na wszystkie zagadnienia znajdujące się w książce.
Na wielki plus zasługuje też  forma skonstruowania poleceń, które możemy odczytać prosto z książki, ponieważ są one napisane słowami, które wypowiada nauczyciel.
Projekty zaproponowane przez autorów są interesujące i angażujące uczniów.
To co zasługuje na wyróżnienie, to fakt, iż nie musimy niczego kserować – książka to kopalnia gotowych ćwiczeń do wykorzystania w każdej chwili.
Tak jak pisałam na wstępnie, „700 Classroom Activities”  to „must have” na nauczycielskiej półce.

KONKURS!

Chcesz wygrać jedną z trzech książek „700 Classroom Activities”? Nic trudnego! Zapraszam do udziału w konkursie.

1.Opisz w komentarzu pod postem z tym wpisem na moim fanpejdżu najciekawszą zabawę lub grę, jaką lubisz przeprowadzać na swoich zajęciach, i którą uwielbiają Twoi uczniowie. Jedna osoba może zamieścić jeden komentarz.
2. Polub mój fanpejdż ? Na nim pojawią się wyniki konkursu.
3. Konkurs trwa tydzień od 12.09-2019 do 19.09.2018 do godz. 20:00.

Biorąc udział w konkursie akceptujesz jego REGULAMIN – koniecznie przeczytaj!

See you,
Sylwia

This Post Has 2 Comments
  1. Dopóki pogoda jeszcze sprzyja, ulubioną grą moją i moich uczniów jest gra plenerowa, którą nazwałam English Explorers. Na boisku wylanym betonem rysujemy planszę do gry (około 20 pól) rozpoczynającą się polem start i kończącą polem meta. Potrzebna jest sześciokątna kostka z kropeczkami (taka jak do chińczyka) oraz sześciokątna kostka, która ma każdy bok w innym kolorze (ja swoją wygenerowałam w kreatorze do kostek create-your-own-cube). Instrukcję napisałam w języku angielskim:
    ENGLISH EXPLORERS

    Instructions:
    1. First player from Team 1 rolls the ‘Numeric dice’ and goes forward the number of fields indicated by the number from the dice.
    2. The same player picks up the ‘Color challenge dice’ and rolls it.
    3. If color is:
    Blue – the player plays ‘Name 3’ game
    Red – the player plays ‘Find the odd one out’ game
    Green – the player plays ‘Actions’ game
    Yellow – the player plays ‘Riddles’ game
    4. If:
    black- Miss a turn – player waits till the next round
    white- Throw again – player rolls a dice one more time

    5. The same rules are valid for the Team 2.
    6. The team that will cross the finish line first, wins the game.

    Jeśli chodzi o zabawę name three to drużyna przeciwna wybiera zadanie, np. name three animals. W grze Find the odd one out wymieniam 4 słowa w którym jedno nie jest tematycznie związane z pozostałymi, zadaniem grupy jest wskazanie niepasującego słowa np. blue, green, T-shirt, purple. Gra action game to nic innego jak wydanie polecenia przez nauczyciela np. turn around. Riddle game – zadaję zagadkę np. It lives near water, it can jump, it is green and has got big eyes (Frog). Ta gra to nie tylko fajna zabawa na świeżym powietrzu, ale również sposób na poszerzenie i powtórzenie słownictwa, praktyka umiejętności komunikacyjnych poprzez grę i rywalizację na wesoło. Polecam dla uczniów od 3 do 6 klasy Szkoły Podstawowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top Skip to content